رواق

بالادیده

نقد سریال ماه رمضانی رهایم نکن

ازسال ۹۶ تا امروز، از خودتون نپرسیدید چرا انقدر خبر از تجاوز به کودکان زیاد شده اما آمارش همونه؟!
از جوک ساختن با عنوان فیلم "هیس! دخترها فریاد نمیزنند" تا بمب خبری آتنا در روستایی دور افتاده پس از سالها… تا کیانا و ندا… تا تجاوز غیر زوری در دبیرستان پسرانه!! تا دعوت از خانم اشکی و تاکید موکد علیخانی به تماشای این قسمت از ماه عسل... از مظلوم نمایی تا بزرگنمایی دروغین خطر وقوع یک اپیدمی سرطانی از طریق تماسهای جنسی در ایران، آنهم بر آنتن زنده پربیننده ترین برنامه تلویزیونی سال و درنهایت درخواست کمکهای میلیاردی برای واردات واکسنی ممنوعه در غرب بنام جلوگیری از وقوع ویروس HPV و نهایتا تشویق به شرح مسائل جنسی برای کودکان ایرانی!!
تابیان دو موضوع اصلی برای پر بیننده ترین سریال سال "رهایم نکن" یکی تقسیم ارث و دیگری تعرض به دختر جوان.
تمام سریال معطوف تقسیم ارث رسول بود که در نهایت با زیرکی گفت باید به چهار قسمت مساوی تقسیم شود!! و این اولین باریست که بعنوان ارث! مال میت را برای دختر و پسر مساوی تقسیم میکنند نه پسر دو برابرِ دختر!… که به گونه ای برنامه ریزی شده تا بیننده نگوید چرا سهم پسر دو برابر نشد!! چون یکی از دخترها شوهرمرده و شوهر دیگری فلج و از کار افتاده است.
🔸در سوی دیگر قصه ماجرای تجاوز به یک دختر -فرناز- اولین بار است که با این دقت و زومنمایی در رسانه ملی اسلامی، همگامی میشود! اما موضوع، پرداختن به تجاوز نیست… بلکه علت و راه حل آنست.
مرضیه مادر فرناز میگوید: انقدر به بچه هایم از کودکی اجازه ندادم که بیرون بروند تا اولین دوست پسرم یک معتاد شد!! و حالا دخترم بلایی سرش آمده و نمیگوید. یعنی علت تجاوز را بیرون نرفتن کودکان از محیط امن خانه عنوان میکند!! دقیقا چیزی که مایه سلامت جنسی کودک است!! از طرفی بچه مثبت داستان -یحیی- دوست دختر نامزددار شده و نامش در موبایل او که یک نامحرم است یحیی -بدون نام فامیلی- ذخیره شده که عادی سازی دوستی دختر نامزد دار! با پسر غریبه است!!
🔸یحیی هم که مثلا علیه السلام قصه است، او را فرناز صدا میکند نه خانم تولایی... از طرف دیگر در سن بالا مجرد است و علت موجه تاخیر انداختن در ازدواج را پیدا کردن کار و بار مینامد!! درحالیکه هم خانه دارد هم ماشین و هم شغل مناسب. سریال، به زیرکی ارث اسلامی و ارتباط مذهبی را تبدیل به ارث غربی و روابط سفید میکند و علت مفاسد را تعصبات مذهبی و محدودیتهای خانوادگی مینامد!!
🔺جالب اینجاست که نویسنده و کارگردان فیلم خودش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو است!
📝 محمد جلیلی
رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۱)

خدا رحم کنه
منم بدم اومد از پررویی یحیی و عشق مثلثی

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده