رواق

بالادیده



بار ها دیده شده و شنیده شده که در برخی همایشها و به تبع آن در بسیاری از وبلاگها گفته و نوشته شده که "دی سی" انتهای نام شهر واشینگتن دی سی به معنای "دیمون کل" یعنی پایتخت شیطان است!

البته شنیده شده که در همین رابطه تاکید شده تا همین اواخر خود امریکاییها (دقیقاً چه کسانی؟) می گفته اند "DC" یعنی "دیوید کپیتال" به معنای پایتخت داوود (ع) . . .

حالا از این که این "خود آمریکایی ها" چه کسانی بوده اند و  و این فرمایشات را دقیقاً در کجا مطرح کرده اند  ، در این سخنرانی ها و همایشها نامی به میان نیامده! اما در برخی از این سخنرانی ها گفته میشده که "ضمناً گفته میشود این دو حرف مخفف دو کلمه ی منطقه ی کلمبیا نیز هستند که غیر منطقی است . . ."

در مورد نام شهر و ایالت واشنگتن که با کوچکترین اطلاع از تاریخ ایالات متحده میتوان حدس زد این نام به یاد جرج واشینگتن (رهبر استقلال طلبان و اولین رئیس جمهور ایالات متحده) بر آن گذاشته شده .

دی سی انتهای نام شهر واشینگتن دی سی برای این ‌است که شهر واشینگتن دی سی که در شرق کشور واقع شده است،با ایالت واشینگتن که در غرب کشور واقع شده است اشتباه نشود

 

اما خود "دی سی" واقعاً مخفف چیست؟

دی سی به اختصار به  منطقه ی کلمبیا (District of Columbia) اشاره دارد . این منطقه از امریکا زیر نظر کنگره امریکا و خارج از حاکمیت تمامی ۵۰ ایالت این کشور قرار دارد.

اما چرا منطقه ی کلمبیا؟

. بطور خلاصه در بالای کنگره ی ایالات متحده ی امریکا واقع در ناحیه ی کلمبیا مجسمه ای قرار داده شده به نام کلمبیا که به همین موضوع اشاره دارد :

این پیکره تمثالی از خدای آمریکا و نمونه ای از تندیس اسطوره آمریکائیست . نام او کلمبیا است . کلمبیا الهه ی جنگ است . به همین سادگی!

ضمناً تصویری از کلمبیا هم در زیر این گنبد (در داخل ساختمان) مو جود است که آنرا در ادامه میبینید:

کلمبیا در حال بیرون راندن فرمانروایان ستمگر.

در پایان هم باید تاکید کرد کلمبیا به صورت Columbia نوشته میشود و نه بصورت Colombia که نام کشوریست در آمریکای جنوبی . ضمناً نامهای مشابه دیگر مثل نام دانشگاه معروف کلمبیا هم اشاره به همین Columbia دارد .

کلمبیا الهه ی جنگ

تفاوت بین واشنگتن و واشنگتن دی سی چیست؟

ایالت مقابل سیتی:

واشنگتن: واشنگتن ایالتی است که در غرب کشور واقع شده است.

واشنگتن دی سی: شهری است که در شرق کشور واقع شده است.

محل:

واشنگتن: ایالت واشنگتن در سواحل اقیانوس آرام واقع شده است.

واشنگتن دی سی: واشنگتن دی سی در ساحل شرقی واقع شده است.

رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۱۳)

سلام .جالب بود مرسی 

👌👌👌👌عالیییییی
ممنون
دوست عزیز گویا شما هم جزءِ همان کباده کش ها هستید که هنوز نمی دانید واشینگتن دی.سی هیچ ربط یا حتی قرابتی به ایالتِ واشینگتن ندارد. جمله ی شما واقعاً تاریخی است!
«دی سی در واقع مخفف لقب این ایالت است و  واشنگتن دی سی یعنی "واشنگتن زیر مجموعه ی دی سی" که در اینجا منظور همان ایالت واشنگتن است».
محض اطلاع شما ایالتِ واشینگتن در غرب آمریکا قرار دارد و واشینگتن دی سی در شمال شرق این کشور، و ضمناً جزء یا زیرمجموعه ی هیچ ایالتی هم نیست.

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

آقا سجاد اشتباه یفرمایید
کمی بیشتر مطالعه بفرمایید تا برسید به همون نظر کباده کش ها.....

اقا صدرا ک*س شر نگو ممنون

عزیزان,DC به معنی مستقیم است و پسوند DCبه این سبب هستش که نقشه شهر واشینگتن را روز اول که طراحی میکنن یه خیابان اصلی به مرکز شهر میرود و به صورت خط مستقیم میباشد و همچنین خیابانهای جداکننده محدوده شهری البته در ان زمان و به همین سبب لقب DC یعنی مستقیم را بهش اطلاق میکنن .

فیروز باشید🌹

عزیزان,DC به معنی مستقیم است و پسوند DCبه این سبب هستش که نقشه شهر واشینگتن را روز اول که طراحی میکنن یه خیابان اصلی به مرکز شهر میرود و به صورت خط مستقیم میباشد و همچنین خیابانهای جداکننده محدوده شهری البته در ان زمان و به همین سبب لقب DC یعنی مستقیم را بهش اطلاق میکنن .

فیروز باشید🌹

🤲🤲🤲خداوندا شفا برای همه بلند بگو آمین

همه تون بیسوادید اون اقای صدراکه واقعاالاغه احمق بیسواد.

جناب صدرا لطفا به جملاتت نگاه کن،جمله پایینی،جمله بالایی رو نقض می کنه برادر.لطفا قرصاتو نشسته نخور.

حضرت اکبر،شما هم فرنگیس باشید نه فیروز

۱۲ تیر ۰۰ ، ۱۴:۰۰ General Qasem Soleimani Anti zionism

سلام و عزض ادب

بسیار جالب بود خیرتون قبول خداقوت

یاحق یا مولا علی (ع)

اکبر و صدرا رو زنده میخوام!!!!!!

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده