رواق

بالادیده

میدان معبد در قلب سالت لیک سیتی (Salt Lake City)٬  مرکز ایالت یوتا ٬ قرار گرفته است . این مکان مرکز دینی ٬ فرهنگی و اجرائی فرقه ی مرمون می باشد.این ده جریب زمین٬ زیربنای ساختمان هائی چون یک معبد٬ یک پرستشگاه با سقف گنبدی ٬ چند ساختمان دیگر و تعدادی بقعه و بنای یاد بود است.ممکن است این مکان مقدس و اخلاقی به نظر برسد ولی نگاهی دقیق تر به این بناها وجود نمادهای رمزی٬ الحادی و ماسونی را آشکار می سازد. بررسی های بیشتر در باب این مسائل تنها به مناقشات درباره ی مرمونسیم (Mormonism) دامن زده و حقیقت  خدای واقعی آن را آشکار می سازد

وهم انگیز است . . .

هدف این مقاله محکوم کردن فرقه ی کفرآمیز مرمونیسم نیست بلکه در اینجا تنها به تحلیل نمادهای موجود در این مکان خواهیم پرداخت . یک بازدید کننده ی این محوطه ی دینی خود را در میان انبوهی از نمادهای سری مربوط به شیطان ، الحاد کهن و مسایل جادویی خواهد یافت.چرا این نمادها باید بر روی ساختمانی که همگان آنرا بنائی مسیحی می پندارند وجود داشته باشد؟ بسیاری ازمرمونهای با سابقه تر چنین اظهار می کنند که این فرقه بطور محرمانه پیروان خود را به پرستش لوسیفر وامی دارد . آیا حق با آنهاست؟

.

معبد


این معبد ٬ بنای اصلی میدان معبد را تشکیل داده و بعنوان معادل کلیسای عیسی مسیح برای پیروان فرقه ی مرمونیسم که خود را “قدیسان دنیای مدرن” می نامند٬ به شمار می رود . نمای این ساختمان سنگی و وهم انگیز است و اطراف آنرا تعداد زیادی پیکره احاطه کرده . گفته می شود که معماری این بنا از همان اصول معابد باستانی بیت المقدس پیروی می کند . ما همچنانکه این نظریه را بنا به دلایلی که ذکر خواهد شد رد می کنیم٬ به جزئیات بیشتری از ساختار این معبد خواهیم پرداخت.

.

ستاره پنج پر معکوس

نمای بیرونی معبد حاوی نماد هائیست که نمی توان آنها را تنها الگوبرداریهای ساده ای از الحاد کهن دانست بلکه این نمادها مستقیما با مفهوم شیطان و اهریمن در ارتباطند. واضح ترین نماد٬ ستاره ی پنج پر معکوس است.

این نماد در تمام قسمتهای معبد به شکلهای گوناگون قابل رویت است. یک ستاره ی پنج پر نماد پنج عنصر و حفاظت در برابر ارواح خبیث بوده و نسبت طلائی نیز در آن بکار رفته است . همچنین این شکل نشانگر غلبه ی روح الهی بر طبیعت پست انسان می باشد . اما ٬ یک ستاره ی پنج پر معکوس نمایانگر فرمانبری روح از ماده و تسلیم انسان در برابر امیال پست دنیویست .

تعابیر الیفاس لوی از ستاره های پنج پر معمولی و  معکوس ، بر خلاف نظر عامه ی مردم٬  لوی اولین کسی نبود که از ستاره ی پنج پر معکوس بعنوان یک نماد منفی بهره گرفت .  این نماد قرنها پیش از انتشار آثار وی ٬ در آئینهای جادوئی بکار گرفته می شد .

“ ستاره ی پنج پری که نوک آن به سمت بالاست٬ شیطان را می راند. ولی ستاره ی پنج پر معکوس که دو راس آن رو به بالاست ٬ نمادی از شیطان بوده و جذب کننده ی نیروهای اهریمنی می باشد؛زیرا این شکل معکوس شده و نماد عدد ۲ است. این شکل٬ نشانگر بز بزرگ جادوگران “سبث” بوده و دو راس رو به بالای آن شاخهای این بز را در خود جای می دهند.”ریچارد کاوندیش - هنرهای سیاه

.

خورشید ٬ ماه و ستارگان

بر روی دیوارهای معبد تصاویری از خورشید ٬ وضعیتهای مختلف ماه و ستارگان (به شکل ستاره ی پنج پر معکوس) نقش بسته است . این سه دسته از اجرام آسمانی را می توان در معابد الحادی کهن یافت . استفاده از این اشکال نیز به دوران پرستش بال (Baal) بازمی گردد . براساس ادیان سری ٬ فرقه های رمزی مانند فراماسونری این نمادها را حفظ کرده و هنوز آنها را در بناهای یادبود خود بکار می برند .

.

چشم جهان بین

این نماد کلاسیک ماسونی که نشاندهنده ی “معمار بزرگ” می باشد درست بر سر در معبد قرار گرفته است . در کنار این نماد یک پرده و نور و درخششی مشاهده می شود . به احتمال زیاد این علائم نشانگر فرایند عضویت در کلیسای مرمون ٬ که بسیار مطابق با فراماسونری به نظر می رسد ٬ می باشد .

.

دست دادن رمزآلود

مرمونها نیز درست مانند فراماسونها٬  طی فرایند عضویت٬  با دست دادنهای رمزی و کلمات ورود آشنا می شوند . این تصویر دست دادن بر سردر این معبد٬  با تصاویر دست دادن در ساختمان ها و بناهای یادبود ماسونی شباهت بسیار دارد . شکل زیر نمونه ی از این تشابهات می باشد:

در بالای این تصویر عبارتی بدین مضمون به چشم می خورد: “من آلفا و امگا هستم”. این عبارت برگرفته از کتاب مکاشفات (که در آینده در وبلاگ ماسون یاب به آن بطور مفصل اشاره خواهد شد) می باشد . معنای ضمنی این جمله این است: “من اول و آخر هستم” . حقیقتی که بر فراز تصویر دست دادن حک شده٬ ونمادی که بیانگر عقاید سری اعضای فرقه ی مرمون می باشد ٬ هر بیننده ایرا به این فکر وا می دارد که این آلفا و امگا کیست و این اول و آخر کیست؟

با شناختی که ما از فرقه های سری و مطابق با فراماسونری و کابالا داریم ، میدانیم که قطعاً مقصود از این "آغاز و پایان" هرکه باشد خدای یگانه (الله) نیست .

در هیمن زمینه قرآن کریم به ما میگوید :

« هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیمٌ» (حدید آیه 3)

در تفسیر المیزان جلد ۱۹ صفحه ۲۵۴ در زیر این آیه میخوانیم :

" . . . خداى تعالى بر هر چیزى که فرض شود قادر است ، قهراً با احاطه قدرتش به هر چیزى از هر جهت محیط هم هست، پس هر چیزى که فرض شود اول باشد خدا قبل از آن چیز بوده، پس او نسبت به تمام ماسواى خود اول است، نه آن چیزى که ما اولش فرض کردیم، و همچنین هر چیزى که ما آخرینش فرض کنیم خداى تعالى بعد از آن هم خواهد بود، چون گفتیم قدرتش احاطه به آن چیز دارد، هم به ما قبلش و هم به ما بعدش، پس آخر خدا است، نه آن چیزى که ما آخرینش فرض کردیم . . ." تفسیر المیزان جلد ۱۹ صفحه ۲۵۴

آیا توضیح بیشتری در این باره لازم است؟

.

حوض غسل تعمید

هر معبد متعلق به فرقه ی مرمون دارای چنین حوضی برای غسل تعمید بوده که بر فراز ۱۲ گاو نر قرار می گیرد . مرمونها اظهار می کنند که این سازه از حوضچه ای که در ورودی معبد سلیمان قرار داشت ٬ الهام گرفته شده است . تنها نکته ای که آنها از ذکر آن (گویا عمداً) غفلت کرده اند این است که طبق اعتقادات خودشان حوضچه ای که در معبد سلیمان قرار داشت ٬ توسط کاهنان معبد برای شستشوی خود پس از انجام مراسم قربانی حیوانات مورد استفاده قرار می گرفت نه برای تعمید دادن مردم . قطعا این حوضچه برای “غسل دادن اجساد” -که از آموزه های این فرقه بوده و با این عمل فرد متوفی پس از مرگ بخشی از کلیسای مرمون می گردد-نیز بکار نمی رود. رسوائیهای زیادی در رابطه با این نوع غسل به بار آمده که یکی از آنها بعنوان مثال غسل دادن قربانیان هولوکاست بدون رضایت خانواده هایشان بود. اخیرا نیز مادر باراک اوباما که در اثر ابتلا به سرطان جان باخت٬ بدون رضایت وی توسط مرمونها غسل داده شد. شواهدی دال بر وجود چنین آئینی در مسیحیت یا دین یهود در قرون گذشته وجود ندارد. مرمون های باسابقه تر که بارها شاهد این گونه مراسم ها بوده اند٬ اظهار می دارند که این آئینها از مراسم جادوگری و احضار ارواح برگرفته شده است.

.

موزه ی تاریخ وهنر کلیسا


این موزه در واقع نمایشگاهی برای بزرگداشت کلیسای فرقه ی مرمون و تاریخچه ی آن است . در اینجا می توان درباره ی نحوه ی مهاجرت و استقرار مرمونها٬  پیامبر و روسای این فرقه از سال۱۸۳۰ تاکنون ٬ اطلاعاتی را بدست آورد . چه جائی بهتر از اینجا برای نمایش . . . ستاره ای پنج پر معکوس وجود دارد؟

ورودی موزه

.

ستاره های پنج پر معکوس

این دو ستاره ی پنج پر معکوس در ورودی موزه ی تاریخ وهنر این کلیسا به چشم می خورند . یکبار دیگر باید بر اهمیت تاکید بر این نماد صحه بگذاریم زیرا این نماد معادل تمثال صلیب در کلیساهای معمولی است .

در نمادگرائی٬ یک شکل معکوس همواره به یک قدرت گمراه کننده اشاره دارد . مردم معمولی حتی به ویژگیهای رمزی و مفهوم کنائی طلسمها شک نمی کنند.” منلی پی هال- آموزه های سری تمام اعصار

ستاره ی پنج پری که درون یک دایره واقع شده و در سمت چپ قرار دارد٬ دارای مفهوم عمیقی است و در مراسم های جادویی بکار می رود .

می توان ستاره های پنج پر دیگری را نیز در این موزه مشاهده نمود...

.

مرکز بازدید کنندگان


مرکز بازدید کنندگان مکان مورد علاقه ی گردشگران بوده و حاوی بیشترین نمادگرائی در میدان معبد می باشد . اساساً این مکان نشاندهنده ی حقیقت چیزیست که مورد پرستش مرمونها قرار دارد .

تندیس مسیح

گفته می شود که تندیس مسیح نشانه ی کلیسای فرقه ی مرمون بوده و برای نمایش در مرکز بازدیدکنندگان قرار گرفته است . این پیکره از روی مجسمه ی مسیح اثر برتل تروالدسن که اکنون در کپنهاک دانمارک نگهداری می شود ٬ کپی برداری شده است.

نسخه ی مرمونی این مجسمه در مقابل زمینه ای غیرعادی جای گرفته است : کیهان . این موضوع احتمالا به مفهوم عرفانی “مسیح آسمانی” اشاره دارد .

اما با این حال یکی از جزئیات قابل توجه و غیرعادی است . شاید شما نیز اطلاع داشته باشید که یکی از روشهای اصلی برای تحلیل یک اثر هنری بررسی رابطه ی نور و سایه در آن اثر می باشد . در این صحنه پردازی ٬ مجسمه مسیح بگونه ای قرار گرفته است که در واقع سایه ی خود را برفراز کره ی خاکی افراشته است. سایه انداختن بر چیزی بطور نمادین به معنای نگهداشتن آن در تاریکی و جهل است . اگر این پیکره از عیسی مسیح او را بعنوان منشاء نور معرفی نمی کند پس معنای آن چیست؟ پاسخ این پرسش را می توان در زیر گنبد مرکز بازدید کنندگان یافت .

.

صحن مدور

بر روی صحن مدوری که روبروی پیکره ی مسیح وجود دارد٬ انواع خاصی از شکل ستاره ی پنج پر دیده می شود.

ستاره ی پنج پر معکوسی که قسمت پائینی آن بلند تر است.

 قسمت پائین این ستاره های پنج پر معکوس بلند تر از سایر اجزای آن می باشد . این نکته ی جزئی که اغلب از دید بازدید کنندگان پنهان می ماند ٬ مفهوم رمزی عمیقی را در بر دارد . اول اینکه اندازه ی غیر عادی بخش انتهائی ستاره نمایانگر انحراف نیروی خیر است . در ثانی ٬ این شکل خاص که در آن بخش زیرین ستاره از حالت عادی خارج شده مفهومی دقیق و اسرار آمیز را متبادر می کند : هبوط لوسیفر٬ فرشته ی مطرود ٬ ستاره ی صبح .

زمانیکه شکل ستاره معکوس شده و راس فوقانی آن به سمت پائین متمایل می گردد٬ تصویر نهائی نشاندهنده ی نزول ستاره ی صبح است.” منلی پی هال٬ آمزه های سری تمام اعصار

پس از درک این مطلب ٬ تضاد نور و سایه به سادگی قابل تفسیر خواهد شد . لوسیفر ٬ آورنده ی روشنی ٬ بعنوان سرچشمه ی نور جهان مطرح می شود . مفهوم مجسمه ی عیسی مسیح  که مانعی برای رسیدن نور به زمین می باشد٬ این است که مسیحیت نیز چنین اثر گمراه کننده ای بر بشریت دارد . بنابراین این چیدمان که در ظاهر آمدن مسیح به زمین را گرامی می دارد ٬ بیانگر چیزی دقیقا متضاد با این مفهوم است .

اعضای برگزیده ی فرقه ی مرمون در برابر پیکره ی مسیح.

بنابر آنچه که در تاریخ آمده است٬ تمام جریانهای معنوی ٬ به نور بعنوان بهترین پدیده ی نشاندهنده ی خیر٬ حقیقت٬ زیبائی٬ دانش و خرد الهی می نگریسته اند . در همه ی هنرهای دینی ٬ سرچشمه ی نور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . برخی از مرمونهای با سابقه تر اظهار داشته اند که اعضای این فرقه لوسیفر را به شکل مزورانه ای می پرستند . نمادگرائی موجود دراین مکان مطمئنا این مطلب را اثبات می نماید.

.

پیشکشی قابیل

پیشکشی قابیل

تصویر فوق یکی دیگر از تصاویر عجیب موجود در مرکز بازدید کنندگان می باشد . حضرت آدم و حوا در برابر قربانگاهی که بر روی آن مقداری میوه وجود دارد زانو زده اند . این تصویر به تورات و ماجرای پیشکش های هابیل و قابیل به خدا اشاره دارد:

۱. و آدم٬ حوا را بعنوان همسر خود شناخت ؛ و حوا باردار شد و قابیل را بدنیا آورد و گفت : خدا به من پسری عطا نمود.

۲. او بار دیگر باردار شد و هابیل را بدنیا آورد. هابیل چوپان شد ولی قابیل به زراعت و کشاورزی پرداخت.

۳. پس از گذشت مدتی٬ قابیل از میوه هایش مقداری را برای پیشکش به نزد خدا آورد.

۴. و هابیل نیز از گله ی خود٬ بره ی پرواری را برای خدا هدیه آورد و خدا پیشکش او را پذیرفت.

۵. ولی خدا هدیه ی قابیل را نپذیرفت. او سر را به زیر انداخت و بسیار خشمگین شد.

۶. و خدا به قابیل گفت که دلیل خشم تو چیست؟ و چرا سر خود به زیر انداخته ای؟

۷. اگر تو به نیکی انجام دهی٬ از تو پذیرفته خواهد شد؛ و اگر به قصد نیک نباشد٬ گناه بر در سرای تو خواهد بود و ورود به درون تو خواسته ی آن ؛ ولی تو باید بر آن فائق آئی.

۸. و قابیل با برادر خود هابیل سخن گفت؛ و آن واقعه رخ داد؛ زمانیکه آنها در باغ بودند. قابیل بر علیه هابیل برخاست و او را کشت. “ کتاب تکوین٬ فصل ۴

توجه : در کتاب مقدس قبل از اسلام و در اعتقاد غیر مسلمانان قابیل را با نام قاین میشناسند ، که این خود موضوعیست که به سادگی نباید از کنار آن گذشت و نیاز به بررسی مفصل دارد . در اینجا ذکر همین نکته بس که در تمامی موارد کلمه ی Cain قابیل ترجمه شده . ضمن این که طبق همین اعتقادات غیر اسلامی برادر مظلوم و کشته شده قابیل بوده! که بهمین خاطر Abel (قابیل) هابیل ترجمه شده . ضمناً به اعتقادبرخی محققین ریشه ی "نام کابالیسم" در همین موضوع است و در واقع "کابالیسم = قابیلیسم" است .

ماجرا بطور خلاصه از این قرار است که هابیل و قابیل پسران آدم و حوا بودند . هابیل چوپان بود در حالیکه قابیل به کشاورزی مشغول بود . وقتی زمان تقدیم پیشکش به درگاه خدا رسید ٬ هابیل یکی از بره های خود را قربانی کرد و قابیل نیز مقداری میوه جمع آوری نمود . خدا هدیه ی هابیل را پذیرفت و پیشکشی قابیل را رد کرد . سپس قابیل خشمگین شد و برادر خود را به قتل رساند.

این پیکره که در کلیسای فرقه ی مرمون در معرض دید قرار گرفته ٬ نشان می دهد که آدم و حوا میوه را به خدا عرضه می دارند در حالیکه یک بره (هدیه ی هابیل) در آنجا نشسته و قربانی نشده است . این اثر هنری چه چیزی را بجز حس تنفر و رنجش (ویا حتی لجبازی) از خدای را  القا می کند؟ چرا باید پیشکش مطرود قابیل به تصویر در بیاید؟ پاسخ به این ابهامات تنها در عقاید لوسیفرگرایان یافت می شوند زیرا آنها خدای یگانه را موجودی ستمگر و سرسخت می پندارند . تصاویر و اسطوره های موجود در کتاب مقدس که به رویاروئی با خدا مربوط می شوند توسط لوسیفر گرایان مورد پذیرش قرار می گیرد .. بر مبنای اعتقادات آنها ٬ لوسیفر یا آورنده ی روشنی بعنوان منجی پنهانی بشر مطرح می گردد که نعمت الوهیت را به انسان بخشید.

.

دروازه ی عقاب


این دروازه در نبش خیابان استیت و در قسمت جنوبی معبد واقع شده و مکان دیگری برای نشان دادن ستاره ی پنج پر معکوس می باشد . در بالای این مدخل ٬ مجسمه ی یک عقاب ۲۰۰ پوندی قرار دارد که یک کندو که نماد ایالت یوتا ٬ فرقه ی مرمونیسم و مسلما یک نماد مهم برای فراماسونها می باشد را در میان پنجه های خود گرفته است.

.

سخن پایانی


در این مقاله صراحتا درباره ی نماد های رمزی موجود در میدان معبد سخن به میان آمد . تعداد بسیار زیادی از مفاهیم اسرار آمیز دیگر نیز وجود دارند که جا دارد درباره ی  آنها به مطالعه و بررسی بپردازیم؛ از آن جمله می توان به حوض های بازتابنده (که مفهوم "همانقدر که رو به بالا ٬ رو به پائین" را در بر دارند)٬  اشاراتی به صور فلکی مثل زحل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

حتی با داشتن اطلاعات اندکی در مورد تاریخ و فلسفه و یا اعتقادات مرمونها ٬ وبا دقت در مفهوم نماد های موجود در این مکان می توان به اهداف واقعی این کلیسا پی برد . آئینها ٬ نمادها و طرز کار اعضای این فرقه مستقیما از  آئینهای ماسونی اسکاتلندی نشأت گرفته است . مفهوم پنهان هنر بکار رفته در میدان معبد ترکیبی از نمادشناسی الحادی و نفاق آلود بوده و بشکل زیرکانه ای لوسیفر را تقدیس می نماید.

من ادعای تخصص در زمینه ی شناخت مرمونیسم و یا جوزف اسمیت - پیغمبر مرمونها - را نمی کنم .  ولی با این حال این را می دانم که کتاب مقدس با وجود تحریف و از آن مهمتر قرآن کریم در مورد الحاد و آنچه در این مقاله گردآوری شده به جهانیان هشدار داده است . باید اعتراف کنم که جوزف اسمیت یک پیامبر دروغین بوده است.

بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده