رواق

بالادیده



پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت: خطرناک‌ترین ماده شیمیایی موجود در دود سیگار «قطران» است که شناخته شده‌ترین عامل سرطان‌زای موجود در جهان معرفی شده است.

اکرم احمدی زاده، کارشناس سلامت محیط، با اشاره به این نکته که قطران شناخته شده ترین عامل سرطان زای موجود در جهان است، گفت : قطران عامل اصلی ایجاد سرطان ریه است.

وی افزود: قطران موجب فلج مژک های تنفسی در راههای هوایی می‌شود و به این ترتیب مانع پاکسازی ریه از سموم ،ناخالصی‌ها و آلودگی‌های موجود در دود سیگار و هوای استنشاقی می‌شود. ..

احمدی زاده خاطر نشان کرد: قطران با تاثیر مستقیم خود بر کیسه‌های هوایی موجب تخریب این کیسه‌ها و کاهش کارایی سیستم تنفسی می‌شود. این کارشناس سلامت محیط افزود: همچنین قطران با تضعیف سیستم ایمنی بدن موجب کاهش توان دفاعی بدن در مقابله با میکروب‌ها می‌شود. وی تاکید کرد: سیگاری‌ها بیشتر از غیر سیگاری‌ها به بیماریهای عفونی از جمله پنومونی و سل مبتلا می‌شوند.

هفته ملی دخانیات با شعار «تبلیغ، ترویج و حمایت از دخانیات ممنوع» از چهارم تا دهم خرداد در سراسر کشور برگزار می شود.

تاثیر سوسیس و کالباس بر پوست

عضی از افراد به طور کلی دارای پوست های شاداب و باطراوت هستند اما از دیدگاه تغذیه ای برای شادابی پوست باید به نوع مواد غذایی که افراد در روز مصرف می کنند توجه کرد.

باشگاه خبرنگاران: موادی همچون کالباس - سوسیس و چیپس به دلیل داشتن مواد افزودنی علاوه بر آسیب رساندن به کبد ، روی شادابی پوست نیز تاثیر مخربی می گذارد.

مسعود کیمیا گر متخصص تغذیه گفت: بخشی از شادابی پوست به ژن ها و ژنتیک افراد بستگی دارد.

بعضی از افراد به طور کلی دارای پوست های شاداب و باطراوت هستند اما از دیدگاه تغذیه ای برای شادابی پوست باید به نوع مواد غذایی که افراد در روز مصرف می کنند توجه کرد.
 
وی اذعان داشت: افراد باید رژیم غذایی پرسرشار از از سبزیجات و میوه ها استفاده نمایند به خصوص سبزیجات ،میوه و موادی که حاوی ویتامین E بالایی باشند مانند جوانه گندم و دیگر جوانه ها.

وی اظهار داشت: به طور کلی ویتامین A،C،E و همچنین عنصر روی در شادابی پوست مؤثر است.

وی در ادامه افزود: سبزیجاتی همچون هویج ،گوجه فرنگی،‌ انواع سبزی های برگی و غیر برگی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن می باشد.

کیمیاگر همچنین از راه های دیگر برای شادابی پوست نوشیدن 6-8 لیوان آب در روز می باشد.
وی خاطر نشان کرد: موادی که دارای چربی بالایی هستند نیز دارای افزودنی های مختلف هستند برای سلامت پوست ملزم می باشند وی افزود: موادی همچون کالباس ، سوسیس ، چیپس به دلیل داشتن مواد افزودنی باعث آسیب رسانی به کبد شده و روی شادابی پوست اثر می گذارند و این آسیب ها به شکل جوش ، کورک، چربی زیاد و ملتهب شدن خود را نشان می دهند.

وی تأکید داشت مصرف حداقل روزی 2لیوان شیر و لبنیاتی مثل ماست ونیز روزی 4واحد میوه  در حدود 400الی 300گرم باید مصرف شود .

کیمیاگر همچنین مصرف در حد 2فنجان سبزیجات که یک فنجان خام و فنجان دیگر پخته باشد را توصیه کرد.

وی بیان کرد: به طور کلی میوه هایی مثل شاه توت، توت فرنگی ،‌آلوو تمشک و نیز انبه حاوی آنتی اکسیدان های بالایی هستند.

وی اشاره داشت: برای سالم  ماندن و شاداب بودن پوست باید از آنتی اکسیدان های طبیعی استفاده کرد که این آنتی اکسیدان ها باعث جوان بخشی به سلولهای بدن و تکثیر صحیح آنها می شود.

گفتنی است ؛‌مواد طبیعی مثل میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند که مانع از تشکیل سلولهای سرطانی می گردند.

پایگاه اطلاع رسانی فردا
رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده