رواق

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

بچه‌ها مثل اسفنج می‌مانند. نگاه می‌کنند و هر چه که در محیطشان باشد را جذب می‌کنند، مخصوصاً از طریق دیداری و شنیداری. اکثر کلمات و رفتارهای آنها ناشی از تقلید از والدینشان یا بزرگترهای دیگر در اطرافشان است. خیلی وقت‌ها از کلماتی که از دهان آنها بیرون می‌آید حسابی شگفت‌زده می‌شوید. و وقتی مدرسه را شروع می‌کنند، با تاثیرات همسالانشان بمباران شده و دنیای امن و راحتشان زیر و رو می‌شود

بالادیده

نوآم مورو کارگردان اسرائیلی این فیلم سابقه چندانی در سینما ندارد؛ اما آگهی‌ساز شناخته شده ای است. تاریخ، قصه و روایت گری هر دو فیلم بسیار حقیر و غیر سینمایی است با این شباهت که دوگانه 300 چهار چوب دراماتیک بسیار جذابی ندارد و صرفا کلیت درام بر یک چالش شبه حماسی تنگ نظرانه تاکید دارد.

  روزهای پایانی اسفند 92 قسمت دوم فیلم 300 در سینماهای سراسر جهان اکران شد. اما تفاوت شرایط اکران این فیلم با قسمت قبلی در این است که از موج اعتراضات گسترده ایرانیان نسبت به مخدوش کردن تاریخ و چهره تمدن پارسی خبری نیست. برای ما ایرانیان سنت شکنی هفت سال پیش هالیوود بدل به یک عادت شده که در چند سال اخیر شاهد آثار ضد ایرانی همچون قسمت نخست فیلم 300، اسکندر، شاهزاده ایرانی، غیر قابل تصور (Unthinkable )و بیشمار سریال توهین آمیز نظیر میهن (Homeland) باشیم...

بالادیده

توصیه‌هایی به عموم کاربران اینترنت:

  • اطلاعیه مربوط به معرفی تهدید امنیتی جدید اینترنتی موسوم به خونریزی قلبی را به دقت مطالعه کنید.
  • از استفاده و ورود به (Login کردن) در سایت‌های آسیب پذیر تا اطلاع ثانوی خودداری کنید.
  • در صورتی که قبلاً در حساب کاربری خود در سایت‌های آسیب‌پذیر وارد شده‌اید، بهتر است از هرگونه دسترسی به این سایت‌ها خودداری کنید و حتی از حساب کاربری خود خارج نشوید (Logout نکنید).
  • از وارد کردن اطلاعات حساس (مانند اطلاعات مالی و اطلاعات شخصی) در وب‌سایت‌های آسیب‌پذیر اکیداً خودداری کنید.
  • مشاهده‌ی سایت‌های آسیب‌پذیری که در آنها عضو نیستید، هیچ آسیبی به شما نمی‌رساند.
  • پس از رفع کامل مشکل سایت‌های آسیب‌پذیر، حتماً رمز عبور خود را در این سایت‌ها تغییر داده و یک‌بار از حساب کاربری خود خارج شوید.

ابزار تشخیص برخط این آسیب پذیری:

شرکت بیان سایتی را برای تشخیص این آسیب پذیری طراحی نموده است تا مدیران سایت‌ها بتوانند از وضعیت آسیب پذیری سایت خود مطلع شوند و در صورت وجود مشکل بتوانند فورا نسبت به رفع آن اقدام نمایند. کافی است آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کرده و آخرین تحلیل امنیتی سایت خود را مشاهده نمایید.

کلیک کنید

بالادیده

«رابرت لوپز» یکی از دو آهنگساز انیمیشن «یخ‌زده» گفت: ذکر نام خدا و به طور کلی استفاده از مضامین دینی در محصولات والت دیزنی کاملا ممنوع است.

 «رابرت لوپز» و «کریستین اندرسون_لوپز»، آهنگسازان ترانه برنده اسکار  Let It Go در انیمیشن «یخ‌زده»، محصول کمپانی والت دیزنی در مصاحبه با رادیو «نشنال پابلیک» فاش کردند که ذکر نام خداوند و به کلی استفاده از مضامین دینی و مذهبی در محصولات والت دیزنی ممنوع است.

«کریستین اندرسون-لوپز» گفت: استودیوی والت‌دیزنی یکی از تنها مکان‌هایی که شما در رابطه با مسائل دینی محدودیت دارید، استفاده از کلمه خدا نیز در اینجا ممنوع است. البته شما در خود والت‌دیزنی می‌توانید اسم خدا را بیاورید ولی نمی‌توانید از آن در فیلم‌ها استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که مصاحبه این زوج هنری، بار دیگر اعتراض مسیحیان به محصولات والت دیزنی را برانگیزد. آنچنان‌که کمی پیش برخی از کلیساها و همچنین مسیحیان مؤمن نسبت به نمایش انیمیشن برنده اسکار «یخ‌زده» اعتراض کرده و این انیمیشن را تبلیغ تمایلات هم‌جنس‌بازانه خوانده بودند.

در ماه مارس کشیشی به نام «کوین اسوانسون» در بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز، انیمیشن «یخ‌زده» را یک فیلم بسیار شیطانی» و کمپانی «والت دیزنی» را یکی از طرفداران سرسخت هم‌جنس‌بازان در آْمریکا که به صورتی سازمان یافته فعالیت می‌کند، نامید

بالادیده