رواق

بالادیده

آمیتیست(AMETHYST):

آمیتیست (به انگلیسی: Amethyst)‏ با فرمول شیمیایی SiO2 از مجموعه کانی هاست و از واژه آماتیس به معنای بنفش اخذ شده‌است و در یونانی به معنای مست نبودن است.

برای اولین بار در رومانی کشف شد. خاصیت مغناطیسی ندارد.

نام آمتیست از زبان یونانی باستان گرفته شده است. باستانیان بر این باور بوده اند که شخصی که آمتیست همراه خود داشته باشد از مست شدن دور خواهد ماند.

خواص سری:

نماد دور کننده و زدودن انرژی منفی و جذب انرژی های مثبت – آرامش بخش – ضد استرس و اضطراب

نماد خوشبختی، جهت مدیتیشن، محافظت در برابر امواج منفی، متعادل کننده جسم و روح، جلوگیری از طاسی سر، سنگی حامی و عرفانی، از بین برنده خشم و ترس و اضطراب و اندوه و عادات قدیمی و اختلالات خواندن، روشن و بازنمودن چهره، جهت ترک شرابخواری .

خواص درمانی سنگ آمتیست

درمان نقرس، صرع، بی خوابی، اگزما، جوش و لک و پیس، بیماری های آمیزشی و خونی، تضادهای جنسی، سرگیجه، تورم، مشکلات ناشی از مصرف الکل، مسمومیت، کوررنگی، واریس، سرطان پوست، آنژین سینه، آمبولی (انسداد) رگها، سل، چاقی مفرط، کم خونی، لوزالمعده، تومورها، لوزه ها، حساسیت ها، سوختگی، گرفتگی عضلات، نای و ریه ها، گاستریت (گاز معده).

نیرو بخش، آرامبخش، الهام بخش، افزایش دهنده مقاومت بدن و تمرکز، با چاکرای فرق سر در ارتباط است.

تقویت مجرای تنفسی، مغز، مو، شم، سیستم ایمنی، سلولهای عصبی.

اثر پاک کنندگی پوست، تصفیه خون، تسکین سر درد و میگرن.

کانی شناسی سنگ آمتیست

فرمول این سنگ زیبا که از خانواده کوارتزها می باشد: SiO2

این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. آمتیست گران بهاترین سنگ در گروه کوارتزها به شمار می رود.

در قرن نوزدهم تصور بر این بوده، که رنگ آمتیست به علت وجود منگنز می‌باشد.

آمیتیست در ته نشین های رسوبی یافت و بلوردان می شود. این سنگ در برزیل، روسیه، کانادا، سریلانکا، هند، اروگوئه، ماداگاسکار، آمریکا،آلمان، استرالیا، نامبیا و زامبیا یافت می شود.

این سنگ در کتب جواهر شناسی فارسی(جمشت) گفته اند. لیکن نام آن در لاتین(آمیتیست) است. نام آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای«مست نبودن» است؛ چون می پنداشتند که دستبند یا گردنبندی از آمیتیست هنگام می خواری، مانع مستی می شود. بعضی از بلورهای آمیتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند. با وجود این، اشعه X رنگ اولیه آن را می تواند بازگرداند. بلورهای آمتیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن، قهوه ای، سبز و آبی در می آیند.

شکنندگی از دیگر ویژگی های این سنگ است. لذا باید با دقت بسیار زیاد آن را نگاه داشت.

بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۱)

مفید بود،خسته نباشید

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده