رواق

بالادیده

سبکفرستنده:موسی قاسمی

 در جهان امروزی هنر ، نقاشی در میان هنرمندان جایگاه ویژه ای دارد و از احترام خاصی بر خوردار است . هنر نقاشی را حتی می توان از اولین هنرها بر شمرد زیرا از اولین وسایل ارتباطی انسانهای اولیه نقاشی هایی بود که بر روی تخته سنگها و بر روی سایر اجسام ترسیم می کردند و با این وسیله منظور خود را به دیگران می رسانند . در عصر حاضر هم که ما هستیم از طریق نقاشی نقاشان مطالب زیادی را  به علاقه مندان این هنر منتقل می کنند و حرفهای زیادی در نقاشی آنها نهفته است . ما هم قصد داریم با ارائه مطالبی درباره این هنر شما را به این سو هدایت کنیم ....

 

 

 

1-کلاسیک : در این مکتب نقاش از طبیعت و اشیاء پیرامون خود الهام گرفته سعی دارد عینا اشیاء و مناظر را تجسم بخشند . در نقاشی کهن مضامین این سبک را بیشتر روایات و افسانه ها

 

می داد و بیشتر نقاشان معروف تا قرن نوزده پیرو این مکتب بودند .

 

 

 

2-نئوکلاسیک : در سبک نئو کلاسیک یا کلاسیک جدید نقاشان ضمن توجه به اساتیر و حکایات

 

قدیم از ترکیبات جدید رنگها استفاده استفاده کرده و نوعی سنگینی و خشونت القا می کنند .

 

 

 

3-رمانتیسم : مکتب رمانتیسم از قرن نوزده به بعد رواج یافت ، در این سبک توجه به احساسات وعواطف و خیالات بیشتر معطوف شده و هنرمند برای گریز از عوارض انقلاب صنعتی و ماشینیزم

 

دنیایی خیالی یافته و آنرا به تصویر می کشد . ژریکو از بنیانگذاران این مکتب در فرانسه محسوب

 

می شود .

 

 

 

4- رئالیسم : مکتب واقع گرا بوده و نقاشان پیرو این مکتب تلاش در نشان دادن حقایق حوادث موجود در اطراف خود داشتند .

 

 

 

5- ناتورالیسم : مکتب طبیعت گرا نامیده می شود وپیروان این مکتب طبیعت و محیط را مورد توجه قرار داده و اشیاء و پدیده ها را از نظر طبیعت گرایی تصویر کرده اند .

 

 

 

6- امیرسیونیسم : در این مکتب طبیعت و اشیاء و پدیده ها از نظر یک بیننده یا نظاره گری که بطور اجمالی نظری به طبیعت یا اشیاء انداخته نقاشی می شود .

 

در این سبک به جزئیات توجه نمیشود بلکه کلیاتی از یک پدیده یا منظره ارائه می گردد .

 

 

 

7- نئو امپرسیونسیم : مکتب امپرسونیست جدید که با توجه به تجارت امپرسیونیستها در مورد

 

رنگها با تجزیه و تحلیل عملی به ترکیب رنگها پرداخته و آثار خود را به وجود آورده اند .

 

 

 

8- سمبولیسم : در این مکتب نقاش پیام خود را با واسطه قرار دادن سمبلها و نشانه های خاص بیان می کند . سمبولیتها با کنایه و استعاره عقاید خود را به تصویر می کشند و معمولا در

 

شرایطی که قادر به بیان صریح و روشن عقاید خود نیستند یا ترس و وحشتی در جامعه حکمفرماست نقاش برای بیان مقاصد خود به این سبک روسی رو می آورد و طبیعی است که

 

افرادی قادر به درک پیام نقاش می باشند که به زبان سمبلها آشنا باشند و قادر به تجزیه و تحلیل ایثار باشند .


پاپ آرت : به هنر بصدی نیز معروف است . در این سبک از خطای یا صره برای القای فضا و حجم استفاده می شود در معنی رسم هایی الف غیر متعارف تابلو های نقاشی از این سبک شناخته می شود .

 

پاپ ارت به هنر عامه پسند اطلاق می شود ، نقاش تصاویر و پدیده ها را به صورتی که با احساسات عوام و تلقی اکثریت مردم از پدیده ها هماهنگی داشته باشد به تصویر کشیده می شود .

 

 

 

آبستره: در این سبک نقاشی از رنگ ها توام با اشیاء استفاده می شود  هنرمند با ترکیب اشیاء بی ارزش و ترکیب تصادفی آنها به تصویری دست می یابد که بیان کننده عوالم درونی هنرمند و عقایدش می باشد .

 

 

 

دادائیسم : در این مکتب واقعیت ها به صورت زشت و مهوع به تصویر کشیده می شود . زشتی و کثافت توام با هول و وحشت مفاهیم اصلی این مکتب را تشکیل می دهد .

 

 

 

سور رئالیزم : به معنی فراسوی حقیقت شناخته شده نقاشان و پیرو این مکتب دست به خلقت آثاری می زنند که موضوع آنها هرگز وجود نداشته است یا هرگز دیده نشده است . القاء خوف و وحشت و هول اظطراب از پدیده های رایج این مکتب محسوب می شود .

 

 

 

اکسپرسیونیسم : در این مکتب هنرمند با استفاده از اصل تغییر و تصرف در طبیعت و تصویر طبیعتی ذهنی مفاهیم مورد نظر خود را پیاده می کند . در سبک اکسپرسیونیسم اشیاء‌ و طبیعت اندازه حقیقی را ندارد بلکه با بزرگنمایی یا کوچک کردن جزئی یا عضوی نقاش به بیان عقاید خود می پردازد .

 

 

 

فوتوریسم : جنبش و حرکت و تکاپو و سرعت وسیله نقاش برای بیان خواست ها و عقایدش می باشد . تجسم حرکت در پرده های نقاشی و جایگزینی اشیاء به جای موجودات و تصورات مکانیلی از فیزیولوژی انسانی از خصائص بارز این مکتب محسوب می شود .

 

 

 

کوبیسم : در این مکتب نقاشی اشیاء را در بعدهای جدا از هم تصور کرده و انها را با ابعاد گوناگون در یکجا به شکل دو بعدی به نمایش می گذارد ، مثلا شما در یک نقاشی از یک انسان که روی بوم به تصویر در آمده هم او را از روبرو و هم پهلو و هم پشت سر ملاحظه می کنید .         

رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده