رواق

بالادیده

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/z560exq5ohlzvsuxmwau.jpg

نقد بازی معروف Tekken6 که تقریبا اکثر شما با این بازی آشنا هستید ، نقد این بازی در دو قسمت صورت گرفته که این مطلب قسمت دوم میباشد ...

Raven

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/e6ccgrn9s8jx3ri8x2d.jpg

یکی از خاص ترین شخصیت ها در این بازی همین شخصیت می باشد به گونه ای که بعد از عزازیل (ابلیس) ، شخصیتی مهم با ویژگی های خاص خود است که در ادامه به آن ویژگی ها می پردازیم . raven در این بازی نماد یک شیطان و همچنین یک فرد شیطان پرست است .

اما بررسی ویژگی های آن ، این شخصیت در اصل از یکی از کاراکترهای فیلم هالیوودی به نام blade ساخته شده است . فیلم blade جزء آن دسته از فیلم های هالیوودی است که در مورد منجی شیطانی تبلیغ می کنند ، blade در اصل یک شیطانی است از نوع خونخوارها که به عالم انسان ها وارد می شود تا انسان ها را از دست هم نوعانش نجات دهد ، شیاطینی که وارد دنیای انسان ها شده اند و به انسان ها آسیب وارد می کنند . در همین ابتدا این شخصیت با یک شیطان پیوند می خورد .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/6h1wzbs2jk6xr4elh7d.jpg

نکته مهم دیگر در مورد این شخصیت علامت X (ایکس) بر روی صورتش می باشد ، علامت X در بین شیطان پرستان ، نماد پرستش و تبعیت از شیطان است ، این نماد از نمادهایی است که از مصر باستان گرفته شده است.

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/e1bzzqb41jzji5zo7vc.jpg

در تصویر شماره ۱ تصویر توت آنخ آمون یکی از فراعنه مصر را در کنار اوسیریس یکی از خدایان شیطانی مصر باستان مشاهده می کنید ، به علامت X بر روی لباس اوسیریس خدای جن واره مصر باستان دقت کنید . این نقاشی باستانی ، بر روی دیوار محل دفن توت آنخ آمون در مصر باستان می باشد که ارتباط او را با اوسیریس خدای شیطانی و الهه مرگ مصر باستان نشان می دهد . تصویر ۲ مجسمه وتابوت توت آنخ آمون که دستان خود را به صورت X قرار داده است که نماد بندگی و پرستش شیطان است .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/elfrv5gl152d26z8z7m.jpg

در دموی آخر بازی raven ، این علامت ایکس را به نوعی نشان می دهد که منظور از آن چه بوده است . همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در پشت raven مجسمه isis وجود داره که دستان خود را به شکل ایکس در آورده است ، و به مخاطب ارتباط ایکس روی صورت raven را با آن علامت ایکس مصر باستان نشان می دهد . شما این نماد ایکس را در پوستر فیلم blade نیز مشاهده می کنید که دستان خود را به صورت ایکس درآورده است ( این خود به معنای تجسم شیطان و آماده کردن جهان و جهانیان برای بردگی و بندگی اوست .)

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/y60zl1cmjeqxcch7ge0h.jpg

در دموی آخر بازی ، raven بر روی بدن عزازیل قرار می گیرد و از درون سینه عزازیل ! گویی را بیرون می آورد این گوی پشت تصویر بز بافومت که بر روی سینه عزازیل حک شده می باشد! همانطور در نقد پیش گفته شد ، عزازیل اسم سابق ابلیس بود قبل از آنکه به خاطر سجده نکردن انسان از درگاه خدا رانده شود . این گوی شبیه به یک گوهر است ، به این معنی که raven توانسته گوهر وجود عزازیل (شیطان) را دریافت کند ، ویژگی این گوهر آن است که هرکس به آن دست پیدا کند دارای عمر جاودان و قدرت ماورایی و جادویی می شود ، به همین خاطر است که شخصیت های بازی برای رسیدن به آن با یکدیگر مبارزه می کنند . در حقیقت این قسمت از دمو حرف ها زیادی در خود دارد که دارد صریحاً در مورد افرادی خاص ، مطالبی را یادآوری می کند ، این افراد همان شیطان پرستانی هستند که ابلیس یا همان عزازیل سابق را می پرستند و در ازای این پرستش و تبعیت به قدرتی می رسند . این قدرت در این بازی همان گوهر جادویی عزازیل (ابلیس) است که همه برای بدست آوردن آن همدیگر را می کشند .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/r6zncz190hlzd8cejskb.jpg

در این بازی پیام های پنهانی وجود دارد که در فردی که این بازی را انجام می دهد اثر جدی می گذارد که در نقد قبلی به یک مورد آن اشاره شد که عزازیل را بسیار قدرتمند ساخته اند تا افرادی که این بازی را می کنند ، ابلیس (عزازیل) در نظرشان بسیار بزرگ قدرتمند و وحشتناک به نظر آید که شکست او کار هرکسی نیست . اما یکی دیگر از پیام های پنهانی ، آن است که هرکس می خواهد به قدرت های جادویی و عمر طولانی برسد باید خود را به عزازیل برساند و گوهر وجودیش را بدست آرد ، این گونه است که ذهن نوجوانان و جوانانی که این بازی را انجام می دهند را برای کشاندن آنها به شیطان پرستی آماده می کنند ، تا این مخاطبین کم سن و سال به دنبال کسب قدرت های جادویی در زندگی خود باشند که ناخواسته پای این افراد به مجالس شیطان پرستی باز می شود و می شود آنچه نباید شود . چون شیطان پرستان در ازای پرستش شیطان ، به قدرت های شیطانی دست پیدا می کنند ؛ هرچند که در دوزخ تا ابد خواهند سوخت و در زندگی دنیایی تجارتی بدون سودی می کنند . Raven جزء معدود کاراکتر هایی است که به این گوهر و گوی جادویی دست پیدا می کند که همین مورد خود حرف هایی ناگفتنی دارد .
اما نکته بسیار مهم دیگر در مورد این شخصیت ، نامش “raven” می باشد . raven در اصل معنی کلاغ سیاه می دهد که از انتخاب این نام برای این شخصیت منظور خاصی داشته اند . در باور بسیاری از مردم غرب ، کلاغ سیاه نماد مرگ ، عذاب و بدبختی است . در خالکوبی دست چپ این فرد (Raven ) که به زبان ژاپنی کانجی (Kanji) است ، کلمه ای نوشته شده است که معنی آن “مرگ “می باشد ، که ارتباط نام این شخصیت را با کلاغ سیاه که نماد مرگ است مشخص می کند .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/vnflfj4y7s3carlk3c1g.jpg

اما بگذارید دقیق تر به این نام بپردازیم که چرا این نام برای این شخصیت انتخاب شده است ، واژه raven (کلاغ سیاه) در بین شیطان پرستان معنای بسیار خاص و معروفی دارد ، در باور شیطان پرستان ، کلاغ سیاه نماد چشمان شیطان است و معنی آن را می دهد که شیطان دارد به شما نگاه می کند ، اگر خاطرتان باشد چند سال قبل سریالی در ماه رمضان پخش می شد به نام “اغماء” که در مورد حضور فیزیکی یک شیطان به نام الیاس در زندگی یک دکتری به نام پژوهان بود ، در آن سریال هر بار که می خواست نشان دهد که آن شیطان دارد آن دکتر را می بیند ، یک کلاغ سیاه را بالای درختی نشان می داد و سپس دوربین از مکان آن کلاغ سیاه تصویر دکتر را نشان می داد که در آن سریال نیز منظور ازکلاغ سیاه همان چشمان شیطان بود به معنی آنکه شیطان دارد نگاه می کند . با عینک خاصی که این شخصیت دارد و چشمانش که پنهان است ارتباط آن با معنی نامش که همان کلاغ سیاه است مشخص می باشد.

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/b8tgvy0m9yfseum0gf6j.jpg

اما اگر بخواهیم تاریخ این نمادگرایی را بدانیم که از کجا وارد شده ، در اسطوره های نورس به موردی جالب می رسیم ، اودین یکی از خدایان اساطیر نورس است که به خدایِ خدایان معروف است ! ( به احتمال زیاد جزء خدایان جن واره بوده ) این خدای باستانی هر موقعی که می خواست اطلاعاتی از جاهای مختلف کسب کند هر روز صبح دو کلاغ سیاه را به اطراف می فرستاد و این دو کلاغ نقش چشمان او را بازی می کردند ، اودین در اصل خدای raven بود و نکته جالب اینجاست که این خدا هم مانند هروس تک چشم بوده و فقط چشم چپ دارد .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/hxz9a95q9tknrt42ay9.jpg

در افسانه اقوام انگلیسی قدیم گفته می شود، هنگامی که مسیح پیامبر به صلیب کشیده شد، همه پرنده های عالم گریستند تا مسیح به آرامش برسد، تنها پرنده ای که گریه نکرد raven (کلاغ سیاه) بود و به همین خاطر برای همیشه مورد لعنت قرار گرفت همچنین در افسانه های اقوام اسکاتلندی نیز عقیده مشابه ای وجود دارد، به کلاغ های سیاه دشنام می دادند چون اعتقاد داشتند که کلاغ سیاه ، قطره ای از خون شیطان را زیر زبانش نگه داشته است. پس بی جهت این نام را برای این شخصیت انتخاب نکرده اند .

اما نکته بسیار مهم دیگر در مورد نام این شخصیت raven وجود دارد که او را با یک شیطان پیوند می دهد . همانطور که می دانید هند کشوری است که متاسفانه تعدادی قابل توجه ای از مردم آن یا بت پرستند یا حیوان پرستند و یا شیطان پرستند هر چند که برخی از آنها نمی دانند آنچه می پرستند در اصل شیطان است و برخی مثل مرتاض ها می دانند که شیطان را می پرستند ، درچندین قرن پیش در هند ، خدایی را می پرستیدند که از خدایان جن واره و شیطانی بود که به او ناگا می گفتند ، جالب اینجا بود که در همان دوره خدایی نیز در بین النهرین که هزاران کیلومتر با هم فاصله دارد مردم آن نواحی خدایی می پرستیدند که اسمش ناگال بود که دراصل هر دو این خدایان یکی بودند و علت این تفاوت که در نوع بیانش بود به این خاطر بود که با توجه به آنکه زبان دو منطقه آنها متفاوت بود به همین خاطر این نام کمی تغییر پیدا کرده بود و در اصل هر دو یک شیطان بودند که مورد پرستش قرار می گرفتند . در مورد این شخصیت raven ، اگر ما یکی از حروف صدا دارش را تغییر دهیم به نام یکی از همین شیاطینی که در هند پرستیده می شدند می رسیم که نامش ravan می باشد . در باور مردم هند ravan نام شیطان بزرگ است و او را خدای شیاطین می دانند و طبق یک باور قدیمی هر ساله در مراسمی مجسمه او را به آتش می کشند . نکته جالب اینجاست که با وجود اعتقاد به اینکه این شخصیت یک شیطان است در هند و کشورهای مجاور ، گروهی از مردم او را می پرستند و برایش نماز و دعا می خوانند و حتی عبادتگاهی هم برای این کارها دارد !

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/ooy8g48pf5g3oiqqjj4.jpg

برخی معتقدند او محافظ شیوا می باشد ، شیوا یکی دیگر از شیاطین است که او نیز در هند پرستیده می شود . همانطور که مشاهده می کنید این شخصیت ۹ سر دارد ( البته تعداد ۱۰ سر صحیح تر است ) و رنگش نیز مانند بقیه خدایان جن واره هند که پرستیده می شوند به رنگ آبی است ، یکی از رازهای مهم فراماسون ها و شیطان پرستان جن آبی است ، چون معتقدند جن ها به رنگ آبی دیده می شوند . به همین خاطر خدایان هند را با رنگ آبی و بر روی صفحه شطرنجی مشاهده می کنیم . اما اگر بخواهیم ریشه ای تر به این خدای شیطانی بپردازیم تا آن را در جاهای دیگر مثل مصر شناسایی کنیم که کدام شخصیت است باید به ریشه آن برسیم که حتماً در ادمه حدس خواهید زد کدام خدای جن واره و شیطانی مصر باستان می باشد . برای کلمه ravan دو ریشه گفته شده است ، ravan از ریشه ‘RU’ به دست آمده است ، همچنین ریشه دیگری که برای این کلمه بیان نموده اند ‘Ra’ به معنای خورشید است ( این تعریف ویکی پدیا از دو ریشه ravan است و دخل و تصرفی صورت نگرفته است
The name Ravana obtains from the root ‘Ra’ signifies the sun ). این شخصیت در غیر از هند هم پرستیده می شود و در کشورهای اطراف نیز نامی شناخته شده است که در بیشتر این کشورها با همان نام ravan شناخته می شود البته با کمی تغییر مختصر ، به طور مثال در زبان بنگالی Rabon و در زبان اندونزی Rahwono می باشد و Ravana معادل املای ravan می باشد . اما در بین این کشورها ، دو کشور می باشد که نام این شیطان به نام جالبی خوانده می شود . ravan در زبان خمر که زبان مردم کامبوج است Rabana یا Rab گفته می شود که دقیقاً واژه ” رب و ربنا ” در زبان عربی می باشد که معنی ” پروردگار و خدا ” را می دهد. جالب تراز آن در زبان Yuan که زبان شمالی تایلندی می باشد که به ravan گفته می شود Rahbanasun یا شبیه به همان ربنا و خورشید که معنای همان خدای خورشید می دهد و قطعاً متوجه شده اید که این خدای شیطانی به “RA ” خدای خورشید در مصر باستان بسیار شباهت دارد . همچنین گفته می شود که گوساله پرستی در هند از برکات وجود همین خدای شیطانی است زیرا او فرمان داده است که کسی حق ندارد گاوی را ذبح کند .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/y4qcy7gtn57w0u9zanv.jpg

انتخاب این اسم برای این شخصیت در بازی واقعاً جای تامل دارد و نکته دیگری نیز وجود دارد که باز هم این شخصیت را به شیطان پیوند می زند . اگر خاطرتان باشد در نقد پیش خالکوبی ای که بر روی دست جین کازاما بود را توضیح دادیم ، خالکوبی که S stand گفته می شد و معرف شیطان بود . در یکی از پوسترهایی که شرکت سازنده بازی از raven قرار داده است ، علامت S stand را بالای سر raven قرار داده ، که همان معرف شیطان بودنش است و جالب آنجاست که در کنار همان S stand که بالای سر raven می باشد عکس devil jin (جن شیطانی) قرار دارد که این به خاطر تاکید بر معرف بودن شیطان است .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/8mbl28la05893psa6wzt.jpg

بر روی لباسش هم نماد بز بافومت کاملاً مشخص است ، روش تشکیل این نماد را در دموی مربوط به raven نشان داده است ، زمانی که raven دارد به سمت عزازیل می رود انگشتان دو دست خود را به صورت کرناتو ( دست شاخدار یا دست شیطان ) می کند و به هم متصل می کند که از این طریق نماد بز بافومت با دستان تشکیل می شود که این نماد بر روی لباسش وجود دارد.

HWOARANG

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/ftaly7p97b7tdf8547s.jpg

یکی دیگر از شخصیت ها بحث برانگیز در این بازی hwoarang می باشد ، این شخصیت دارای ویژگی های خاصی است ، یکی از ویژگی های آن ، این است که در بازی تیکن ۴ و ۵ محبوب ترین شخصیت بود و بیشتر بازیکن ها این کاراکتر را انتخاب می کردند البته این انتخاب به خاطر قدرت بالایش و همچنین ویژگی های ظاهریش بود . حال ببینید در بازی تیکن ۶ چگونه از این محبوبیت قبلی اش استفاده کرده اند ، اگر به گردنبند این فرد دقت کنید ستاره ۶ پر صهیونیست ها را مشاهده می کنید که بر گردن محبوب ترین بازیکن قرار دارد با این کار کسی که این بازی را می کند ناخواسته آن ستاره ۶ پر منحوس را هم دوست خواهد داشت .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/ct9zfz2ljjfe8nittg4o.jpg

نکته دیگر در مورد این شخصیت وجود دارد آن هم تصویر پشت لباسش است ، حتماً متوجه شده اید که عکس چه چیزی هست ، در پایین تصویر نوشته شده demon head کلمه دیمون ( demon ) در اصل همان کلمه جن در عربی است که در زبان لاتین بکار می رود ، و معنی آن کلمه می شود “سر جن” در تعاریف که از جن وجود دارد البته در منابع غیر موثق ( منظور کتبی که در مورد جن نوشته شده است و در بازار موجود است ) گفته می شود که چشم جنیان برعکس انسان ها است ، چشم انسان ها در راستای افق است اما چشم اجنه در راستای عمود است ، در این تصویر می بینیم که سر این جن در اصل سر یک بز است که یاد آور بز بافومت ( عزازیل – ابلیس) است ، آن جن به صورت تک چشم است و آن چشم هم در پیشانیش قرار دارد که آدم را یاد دجال می اندازد که یک چشم دارد و آن چشم هم در پیشانیش قرار دارد . در اطراف سرش هم چیزی شبیه به آتش قرار دارد که یاد آور رابطه جن و آتش است . و اینجاست که رابطه ستاره ۶ پر مشخص می شود ، ستاره ۶ پر یکی از اصلی ترین وسایلی است که شیطان پرستان برای ارتباط برقرار کردن با اجنه وشیاطین از آن استفاده می کنند . شاید می خواهد بگوید قدرت بالای این بازیکن به خاطر ارتباطش با اجنه است .

azazel

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/s7h8onicfzsxjyam27hs.jpg

در مورد عزازیل ( ابلیس) چند نکته ماند که خدمتتان عرض می کنیم ؛ در دموی hwoarang نشان می دهد که استاد او با عزازیل درگیر می شود و با یک ضربه عزازیل از بین می رود ، نکته جالب آنجاست ، زمانی که عزازیل محو می شود پشت سر او مجسمه هروس ظاهر می شود ، احتمالاً می خواهند بگویند عزازیل همان هروس است .

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/zxxt1cxlz0loflobc4ql.jpg

این تصویر زمانی اتفاق می افتد که فرد از عزازیل شکست می خورد ، به نمای پشت سر بازیکن دقت کنید باز هم نکته ای در خود دارد ، دو مجسمه هروس دقیقاً شبیه به دو ستون بواز و جاشین هستند و مشعل های آتشی که به رنگ آبی هستند و نکته مهم آن دروازه ای است که به صورت نورانی و درخشان است که می خواهد بگوید عزازیل از درون آن بیرون آمده است . چشم هروس و نمادهای مصر باستان نیز بر روی زمین وجود دارند .
نکته دیگر در مورد عزازیل ، این است که گویا یکی از محل های مبارزه با عزازیل ، توسط شرکت سازنده از بازی حذف شده است ، حال چرا ؟ دقیقاً معلوم نیست که چه در خودش داشته که آنها را مجبور کرده است که حذفش کنند

!Idea

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/551uu0xlkrhkuktymhz.jpg

در دموی ابتدایی بازی زمانی که یکی از شخصیت ها می خواهد درب هرم گیزا را باز کند ما دو مجسمه ست set را می بینیم و بر روی در چیزی شبیه به گوی های که در درخت زندگی کابالایست ها قرار دارد ، نشان داده می شود و وقتی در باز می شود عزازیل را در غل و زنجیر می بینیم که احتملاً منظور ، نافرمانی عزازیل (ابلیس) و سقوطش به دنیا است .

لباس هایی که شرکت سازنده بازی در سایتش تبلیغ می کند

عقاب دوسر و ماری که دم خود را گاز گرفته است از اصلی ترین نشان های ماسونی است که ما این دو نشانه را بر روی این لباس ها می بینیم !!!

http://rahhha.persiangig.com/image/taken/qheorm4h4smsiz191oj.jpg

رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۱)

Vay fogholade ajib o shegeftangiz bood.

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده